Zuwachs in der Cortex-Familie
Als optimale, aktive Lautsprecherlösung für Heimkino- und Präsentationssysteme wurde die Cortex 11W entwickelt. Sie ist ein 2 1/2-Wege Lautsprecher in D'Appolito-Optik, der auf der Rückseite Verschraubungen für diverse Halterungen aus dem Programm der Firma K&M integriert hat. Damit kann sie flexibel an der Wand oder auch von der Decke hängend montiert werden.
Aber auch auf den eigenen Füßen frei stehend macht die 11W eine schlanke Figur.
Ihre schlanke Form und die vielseitigen Aufhängungsmöglichkeiten machen sie zum idealen:
Lautsprecher für hochwertige Heimkino-Anlagen
Ersatz für ELA- (100V-) Zeilenlautsprecher
Lautsprecher für Kirchen und ähnliche Sprachübertragungsanlagen
Audio-Frontend für Präsentationsräume
Lautsprecher links und rechts neben Flachbildschirmen an der Wand
Abhörmonitor bei begrenzten Aufstellmöglichkeiten
Lautsprecher für Restaurants und Geschäftsräume mit gehobenen Klangansprüchen
Lautsprecher für die kompakte HiFi-Anlage, um damit einfach richtig schön Musik zu hören
Mit der Cortex 15S wurde eine kleine, wohnraumfreundliche Standbox gestaltet, die schon in der Entwicklungsphase durch ihre Leistungsfähigkeit zu verblüffen wusste. Die drei 15cm Tief(mittel)töner mit ihren drei eigenen Endstufen und einer exakt angepassten Entzerrungskurve sorgen in mittelgroßen Hörumgebungen dabei für überraschend erwachsene Pegel und beeindruckenden Tiefgang.
Durch die 2 ½-Wege-Frequenzweiche kommt es zwischen den Tieftönern nicht zu ungünstigen Überlagerungen im Mitteltonbereich, obwohl im Bassbereich der Schalldruck aus allen dreien zur Verfügung steht. Die Anschlüsse sind bei der Standbox im unteren Bereich angebracht, sodass Anschlusskabel bodennah geführt und verlegt werden können.
Durch Ergebnisse einer wissenschaftlichen Abschlussarbeit zum Thema „Centerlautsprecher“ und Erfahrungen mit dem Center der Trifon-Serie inspiriert, wurde ein kompakter Lautsprecher in liegender „D’Appolito“-Anordnung entwickelt. Er eignet sich durch sein akustisches Verhalten optimal für den Mittenkanal in einem Heimkinosystem auf Cortex-Basis, als Ergänzung für bestehende Multikanalsysteme oder – als Stereopaar – auch als flacher Midfieldmonitor im Tonstudio.
Durch die 2 ½-Wege-Frequenzweiche kommt es zwischen den Tieftönern nicht zu ungünstigen Überlagerungen im Mitteltonbereich, obwohl im Bassbereich der Schalldruck aus beiden zur Verfügung steht. Das ist besonders bei der liegenden Anordnung eines Centers von großem Vorteil, weil dadurch starke, richtungsabhängige Frequenzgangverfälschungen vermieden werden.
Trifon 3C
Basierend auf den anderen 3er-Modellen handelt es sich bei der Trifon 3C um einen potenten Center-Lautsprecher, der durch seine liegende Anordnung besonders vom 2 1/2-Wege-Konzept profitiert, denn hier entstehen bei vielen marktüblichen Produkten extrem ungünstige Überlagerungen im Stimmbereich. Da auch hier die Signalverarbeitung identisch mit der der anderen Modelle ist, fügt sich der Center nahtlos in eine entsprechende Mehrkanalanlage ein. Bei Bedarf kann die Trifon 3C auch sehr gut als liegender Stereolautsprecher genutzt werden.
Leistungsverstärker in Dolifet-Technologie
Die Abkürzung „Dolifet“ steht für „Drain-output load-independent field effect transistor“, also „Drain-Ausgang lastunabhängiger Feldeffekttransistor“. Sie steht für die neue hauseigene ABACUS-Verstärker-Schaltung, bei der (wie schon bei den ersten ABACUS-Verstärkern) die Leistungstransistoren "auf dem Kopf stehen". Es handelt sich dabei um eine analoge Gegentakt-Verstärkerschaltung mit moderatem Ruhestrom (ähnlich "Class A/B"). Anders als bei vergleichbaren Konzepten, wo die Last (also der Lautsprecher) am Emitter- oder Source-Ausgang der Transistoren hängt, und damit in deren Steuerstrecke, nutzt die ABACUS-Schaltung den Drain-Output, der mit der Steuerung des Transistors nichts zu tun hat. Nur so kann der Ausgang des Verstärkers lastunabhängig bleiben.
Weil die Transistorausgänge in dieser Art der Beschaltung auch wirklich ihrer Ansteuerung gehorchen, kann man den Verstärkerausgang mit einer sog. "Über-Alles-Gegenkopplung" versehen, also einer Regelschleife, die dafür sorgt, dass das Signal, das aus dem Verstärker in die Lautsprecher geht, auf Gedeih und Verderb dem Eigangssignal (also der Musik) entspricht. Durch diese Regelschleife wird der Verstärker extrem niederohmig (das Signal geht also auch bei Belastungen mit niedrigen "Ohmzahlen" nicht in die Knie), die Lautsprechermembranen werden extrem präzise und kontrolliert angesteuert und sogar eventuelle Klangbeeinflussungen durch die Lautsprecherkabel (bei Passivboxen) werden auf ein Minimum reduziert.
Bei ABACUS Aktivlautsprechern, wo die Lautsprecherchassis direkt an den Dolifet-Endstufen hängen, wird die Kontrolle nochmals auf die Spitze getrieben und die Kombination "Verstärker-Lautsprecher" lässt sich haargenau aufeinander abstimmen.
Air Motion Transformer Hochtöner (AMT)
Der Air Motion Transformer (nicht zu verwechseln mit dem optisch ähnlichen „Bändchen“) ist ein spezieller Schallwandler, dessen Grundprinzip von Dr. Oskar Heil entwickelt wurde. Anders als bei herkömmlichen Konus- oder Kalottenhochtönern, die im Prinzip eine kolbenförmige Vor- und Zurück-Bewegung zum Verdrängen oder Ansaugen von Luft nutzen, wird hier eine ziehharmonikaartig gefaltete Folie im Magnetfeld bewegt, die Luft aus ihren Spalten hinausdrückt oder ansaugt.
Durch dieses Prinzip ist weniger mechanische Materialbewegung erforderlich, um den gleichen Schalldruck zu erzeugen und es werden akustische Verzerrungen reduziert. Durch ihren geometrischen Aufbau wird der Schall bei AMTs in der Vertikalen mit steigender Frequenz etwas stärker gebündelt. Das kann klangliche Vorteile bringen, weil Reflexionen von Fußboden und Zimmerdecke reduziert werden.
AMTs erfordern beim Design der Signalverarbeitung in Aktivlautsprechern spezielle Heransgehensweisen, da sie prinzipbedingt einen schnelleren akustischen Impuls erzeugen, als andere Lautsprechersysteme, mit denen sie kombiniert werden. Bei aktiven Konzepten kann dieses Verhalten durch Phasen- oder Zeitverzögerungen kompensiert werden. Air Motion Transformer unterliegen verstärkt Einspielvorgängen, wodurch sich der Klang in den ersten Betriebsstunden stetig leicht verändert, bis die mechanischen Parameter nach maximal ca. 20 Stunden Betrieb dem Soll entsprechen.
ABACUS verwendet zurzeit hochwertige Air Motion Transformer, die für die Trifon/Virage-Serie bei der Firma Mundorf in Köln, also in Deutschland und von Hand gefertigt werden, sowie in der Cortex-Serie einen AMT-Antrieb eines anderen Fabrikats, der mit einer ABACUS-eigenen Frontplatte ausgestattet wird. In der Oscara-Serie wird ein besonders großer AMT als akustischer Dipol eingesetzt, strahlt also nach vorne und interviert auch nach hinten ab.
Features
unidirectional down to 250 Hz
DSP controlled frequency curve
well-behaved off-axis response
digital and analog audio inputs
filtered analog subwoofer output
fail safe due to excursion and thermal limiter
remote control of volume and settings
super low distortion NCore class D power amps
audiophile quality Seas drivers
5 year limited warranty
To bring the LS1 quality to a broader audience, Grimm Audio introduces the LS1a. This is a more cost effective sibling of the LS1, where the company focussed on maintaining all important aspects that make the LS1 sound so special, and compromising only in areas where this was passable.
Our new flagship product LS1be takes the LS1 performance to the next level. Our aim was to improve transparency even further by focussing on “authority, control and flow”. To achieve this we worked on lowering distortion and extending the linear audio band. We added a new Beryllium tweeter, which was co-developed with Seas. It extends the frequency range and has 9 dB less distortion than our original tweeter. Furthermore we lowered jitter, improved the power supplies, employed some exclusive component selection and decided on silver power supply wiring for the finishing touch.
We improved transparency even further by focussing on “authority, control and flow”.
At the low end of the frequency spectrum, we obtained an even bigger improvement. Our newly developed Digital Motional Feedback (DMF) subwoofer has an impressive 30 dB lower distortion, which means the bass area is now just as transparent as the mid and treble.
The LS1be is of course accompanied by the LS1r controller and the LS1i USB interface, well known from the LS1. The cabinet can be ordered in a stylish ‘Hi-Macs’ artificial stone finish or in our traditional bamboo veneer look.
A pair of LS1s stereo subwoofers integrate seamlessly with the LS1. Its phase corrected crossover at 70 Hz is already build in the LS1, so just adding the subs turns the system into a unique phase coherent three-way system.
Although the LS1 on its own can play down to 40 Hz with quite impressive power, the bottom octave down to 20 Hz is hard to produce with a two-way loudspeaker system. Especially classical music does benefit from a balanced reproduction of these ultra low frequencies. Also, people who like to listen at raised volume once in a while will value the lower LS1 system distortion offered by the LS1s option.
At low frequencies, wave lengths are so large that the speaker's orientation does not matter. This fact offered us the opportunity to elegantly fit the LS1s between the legs of an LS1, facing upwards. As a bonus the LS1s can be taken off the footplate and placed in the optimum position for low frequency reproduction, that is not necessarily the ideal spot for the main loudspeakers. To match the immaculate quality of the LS1, we selected a top notch Peerless woofer and a 400W class D amplifier of Hypex fame.
Floor standing DSP controlled High-End playback system.Consisting of:2 x Kii THREE speakers in high gloss white, graphite matt metallic or any custom color of your choice2 x BXT modules in the same or a contrasting color1 x Kii Control
Kii Control offers volume control, input selection with touch switch operation, additional software menu, OLED display and is IR ready.
Inputs: USB, SPDIF, TOSLINK, AES, ANALOGUEAll necessary cables are included
The BXT is an extension module which turns the Kii THREE into a veritable floor standing loudspeaker with 16 additional drivers. The Kii THREE BXT System is absolutely unique as it combines a line source with horizontal directivity control! The BXT makes full use of the Kii THREEs technology and adds more frequency range and SPL to the game while still being a cardioid system that, despite its size, does not interact with the room. Astoundingly enough small rooms profit a lot from the line source concept.
Please note that existing Kii THREEs can be upgraded at any time with the BXTs giving you full investment security. Also the Kii THREEs are still transportable and can be run by themselves just by detaching them from the BXT. The Kii THREEs will detect the presence of a BXT and automatically adjust the software accordingly.
Technical Specification:
Full-size floorstanding DSP controlled monitor speaker system.
12 x 6.5” woofer, 1 x 5” midrange, 1 x 1” waveguided tweeter.
Amplification: full custom class D, 250W per drive unit, arranged in 6 groups.
Active Wave Focusing crossover filter
Frequency response: 20Hz (-3dB) – 25kHz, flatness ± 0,5dB (*)
Integrated tone control
Phase response: selectable, linear phase or minimum latency
Protection limiters
Controlled Directivity: 4.8dB (54Hz - 1kHz, slowly rising thereafter)
Size: 20x120x40cm, 8”x47”x16” (WxHxD)
Weight: 51kg (112lbs)
Inputs: Analogue, AES/EBU, KiiLink
SPDIF, TOSLink, USB on Kii Control
Selectable correction for free-standing, near wall or in corner (14 positions)
Automatic Standby Mode
(*) IEC60268-5 Paragraph 20.6
Watch how fast and easy the assembly of the Kii THREE onto a BXT module is.
Assembly of Kii THREEs on BXT
Please note that this process is reversable so you can take the Kii THREEs off and use them in a different space.
The only linear phase mastering monitor utilizing cylindrical wave technology, worldwide. Developed and designed for use in the most demanding of mastering studios, the LineMaster is an uncompromising Loudspeaker system. The highest possible sound neutrality utilizing the linear phase and value FIRTEC ™ filter. The dynamic membrane control (DMC ™) permits a lively impulsive base, a linear phase and no buildup or decay oscillations of the membrane. Also the controlled sound emission of the near field extension technology in NEXT ™ permits highest control, especially in the mastering area. The oversized power reserves of the output stage with 400W / 200W / 200W ensure that the conversion of the electrical signal occurs with the lowest possible level of distortion. Especially when mastering, one needs the assurance that the reproduction of the music is exact and unadorned, with the complete frequency range from the highest of highs to being able to perceive the deepest rumble of the airconditioning in a symphony orchestra.Technical Specifications: AD / DA converter 24 bit sigma delta, 64x oversampling digital IN, OUT: AES3 format , 32 – 56(110)KHz 192 KHz vorbereitet analog IN, OUT: XLR-symmetric, activ bypass output DSP: 60 MHz 32 bit floatingpoint, 1500 dB dynamic process: FIRTEC equalization 2 difference FIR-crossover speaker timealignment, limiter, 2 FIR-presets, 3 userprogrammable peakfilter with frequence, gain and peakcontrol lowshelving,heighshelving, distance shift, phase reverse, digital mono room equalization: FIRTEC system - equilasation for control room chassis: 1'’ radiator on NE-X-T adapter, four 6.5" midrange carboncone, two 8" DMC carboncone driver amplifier: 350W / 200W / 100W MOSEFET technology SPL: 125dB peak Remote Control: all parameter free controlable hardware or software remote control available dimensions: 170 X 30 X 33 cm 19.7 kg frequency range: 20 - 24000 Hz (+/-3dB) For more information, please visit this products webpage.
Yamaha C 112 VThe Yamaha C112V 2-Way Speaker from the Club Concert series feature refinements aimed at permanent installations with an elastomeric spray coating that easily fits any décor, is very tough, and readily paintable to match surroundings. The steel grilles are foam-lined with acoustically transparent material to provide a more subdued appearance.Assembled by hand by skilled technicians, each Yamaha speaker is designed for better low-end response and includes heavy steel handles and sturdy pole sockets to make moving and positioning easy. The custom drivers from Eminence feature high-strength curvilinear cones and Kapton voice coil formers, plus oxygen-free copper voice coils and oversize strontium ferrite magnets to provide high power handling and long life. 15" and 18" drivers use cast aluminum frames to support the massive magnet structure, eliminate flex, and dissipate heat.The titanium diaphragm compression driver is mated to a 90 degree x 40 degree custom-designed horn. Internal electronics feature an overbuilt crossover network and overload protection. Connections are dual Neutrik Speakon and 1/4" jacks. With professional features, excellent sonic performance, and great value, Yamaha Club Concert speakers deliver premium quality night after night.The Yamaha C112V 2-way speaker enclosure features a 12" driver and 2" tweeter. Frequency response: (-10dB) 60Hz - 16kHz. 450W program handling, 700W peak. Sensitivity: 97dB. 17"W x 25"H x 13"D. 42-1/2 lb.Features Tough, paintable exterior coating 2-way speaker enclosure 12" driver 2" tweeter w/titanium diaphragm Frequency response: (-10dB) 60Hz-16kHz 350W program handling/700W peak Sensitivity: 97dB 17"W x 25"H x 13"D 42-1/2 lb. For more information, please visit this products webpage.
The CBR15 provides the lowest frequency in its lineup, delivering outstanding performance for the front-of-house sound for live performance, DJ events or for installation situations that require highly prominent low and high SPL.
498,00 €*
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